första dagen efter semestern på jobbet

alltså denna dag. vet inte rikitgt vad jag ska säga. tillbaka på jobbet efter hela sommarens semester, tillbaka till alla gamla rutiner, veta att det inte är semester förens nästa år, veta att hösten och vintern är påväg. ja, jag kan ju säga som så att jag hade en jobbdepression de fyra första timmarna idag på jobbet. jag gick bara runt och surade och pratade inte med någon, vilket inte är likt mig. men dagen gick och det blev allt bättre. jag får ju ändå se fram emot allt som är planerat framöver. berlin (så fort jag och T får en ledig helg ihop), min födelsedag, utlandet och plugg. detta är mina planer för höst/vintern. nu ska jag bara ta tag i att söka skolor.

en liten notis bara som hände idag:

jag stod inne i köket på jobbet precis när min lunch var slut, och då flög världens största trollslända in genom fönstret och attackerade mig. jag började gallskrika (insektsfobi som jag har) och då kommer min chef jurgen inspringande och undar vad fasen jag håller på med. han dödade den och jag var nöjd. men jag trodde inte att det fanns så stora trollsländor, det var det värsta jag sett. kanske 1,5 dm lång kropp med världens vingar. jag och bobis började spekulera om det kanske var världens största som vi tog dö på, och nu kommer vi inte komma med guinnes rekordbok synd! (det sista var ett skämt om ingen förstod det).

och förresten, vem säger att alkohol-intaget tar slut bara för att semestern är slut? inte jag och bobis iallafall, för nu blir det GT för hela slanten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0