om bröllopet

igår var en lång dag så jag orkade tyvärr inte blogga mer än det jag gjorde. men nu är jag på fötter igen efter lördagen och måste då såklart berätta lite om bröllopet. hela dagen var perfekt och sofie och stefan var så otroligt vackra! det började såklart i kyrkan där det byttes ringar och bjöds på väldigt bra musik. sen tog alla bilarna till åmund vin - och fruktträdgård. en av de absolut finaste platser jag har sett i kalmar. så där bjöds det först på rosé och lite mingel tills brudparet kom då det istället blev lite fotografering i den underbara trädgården. efter det satte vi oss till bords och åt en väldigt god buffé. till efterrätt blev det fläderglass med färska hallon och till sist bjöds det såklart på bröllopestårta. och under hela middagen som varade i många många timmar hölls det en hel del tal (gud vad duktiga alla var) och spelades musik som alla sjöng med till. en rolig detalj som jag inte hade någon aning om att man skulle göra var att så fort tex bruden försvann från bordet sprang alla tjejer fram och ställde sig på led för att sedan pussa brudgummen på kinden. och några extra ord till toastmastern som var så himla duktig. han var nog den bästa man skulle kunna tänka sig "hålla" i ett bröllop och hans tal slog nog allas. sammanfattat så var det en helt perfekt kväll med världens finaste brudpar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0