STORT GRATTIS


stort stort grattis till min älskade sarah! förlåt för att jag inte va med er ikväll men jag lovar att gottgöra dig tusen gånger om.

historien bakom våran vänskap är givetvis våra mammor som växte upp i mitten på 60-talet och blev snabbt bästa vänner. åren gick tills de hittade våra pappor som också umgicks i samma krets. först föddes min storasyster linn år 85. därefter bestämde sig våra mammor att det ville ha barn samma år och ett år senare, (alltså var året 86) ringde min mamma till sarahs mamma och sa att hon var gravid (då med mig). sarahs mamma tog deras löfte på fullaste allvar och blev också gravid strax därefter. så sarah är född en månad och fyra dagar efter mig. starkt jobbat. vad hände sen?

1. vi döptes tillsammans på samma dag. jag som alltid var glad och knäpptyst skrek under hela sermonin och sarah som var precis tvärtom var helt tyst (förlåt mamma).
2. delat soffa på ett x antal kort som små, med samma kläder och största smile på bådas små läppar.
3. började i olika skolor men hängde fortfarande lika mycket.
4. när vi började skolan bytte sarah från madesjö till paradiset för att komma i samma klass som oss andra tre (jag, hilda och tuss) men eftersom att våran lärare gunnar högsell tyckte att vi var så fruktansvärt barnsliga tillsammans satte han mig i en ensam klass (7e). jag blev givetvis vansinnig och bytte till 7b som de andra.
5. vi började festa och hade den roligast tiden i vårat liv (enligt mig). minnerna vi bär med oss från denna tid är guld värda. visst att det blev lite för mycket fest och för lite skola många gånger men det var det faktiskt värt. jag säger bara opa opa och sandra!
6. resorna till cypern vid 15 års ålder och kos vid 17 gjorde ju inte det hela bättre. att lära sig festa som en skunk eller blåsfisk hade vi ju aldrig lärt oss tidigare. våran första tatuering blev också till där nere, på kos.
7. åren i skolan flöt på som smort och vi klarade gymnasiet utan några större problem (ellerhur sarah?).
8. trötta som vi var på nybro och skogarna bestämde vi oss ganska snart att vi skulle flytta upp till stockholm. vi fick lägenhet och jobb på max så två dagar efter studenten drog vi upp för att testa på lite nya erfarenheter. och trots resor på olika håll och jobbyten är vi fortfarande kvar här uppe efter 4,5 års tid och fortfarande bästa vänner!

tack för att du förgyller mina dagar! love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0