en liten story

nu sitter jag här hemma och väntar på att min berusade kärlek ska komma hem (kan i och för sig dröja många, många timmar tills dess), men för att sysselsätta mig kan jag berätta en liten story som hände inatt.

jag vaknar mitt i natten av att jag hör något surrar bakom rullgardinen och jag har ingen aning om ifall det är en fluga eller en geting. men jag sätter mig upp och stirrar mot gardinen för att lokalisera vart den är, (då har jag kommit fram till att det är en geting till min stora fasa) för om jag ska kunna somna om måste odjuret dö först. och inte vågade jag trycka något mot gardinen ifall han satt någon annanstans och skulle passa på att flyga ut i rummet om gardinen öppnades lite, och inte heller vågade jag kika fram under gardinen. sen drar det roliga igång!

jag: thomas! vakna!
t: vad är det?
jag: det är en geting bakom rullgardinen.
t: jaha, och?
jag: jag kommer inte kunna somna om om den inte dör!
t: men sluta, om den flyger ut så skulle den nog inte sätta sig på dig iallafall.
jag: eh, jo. och jag vägra låta den krypa ner i mina kläder som jag ska ta på mig imorgon och bli stucken.
t: men nu får du lägga av. (somnar typ om)
jag: (trött och med gråten i halsen) men du anar inte hur rädd jag är för dem. jag har riktig fobi!
t: (sover)

en stund senare.

(jag börjar samla ihop alla mina kläder och t vaknar igen)
t: vad gör du?
jag: jag går in och lägger mig i andra rummet.
t: men skojar du?
jag: NEJ!
t: men åh, jag dödar den väl då.
jag: mm, men kom inte och säg att du har dödat den utan bevis. (annars skulle han säkert kunna säga att den var död bara för att lugna mig)

jag går och lägger mig i andra rummet samtidigt som jag hör en smäll från sovrummet.

t: du kan komma in nu.

jag vankar in med packningen igen och för att försäkra mig om att den är död står jag och mosa getingen ytterligare i 20 sekunder.

t: du, jag tror att den är död nu.

jag lägger mig bredvid min käraste igen.

jag: du är världens snällaste som ställer upp för mig mitt i natten!
t: du är inte världens snällaste som väcker mig mitt i natten!

jag + t: (zzzzzzz)

jag lovar, jag är inte dum i huvudet. bara väldig fobi för getingar!

Kommentarer
Postat av: mamsen

herregud! jonas o jag höll på o dö av skratt, förlåt.. men jonas har ju i färskt minne spindeln som han fick jaga här hemma haha!! o den syntes ju knappt, men jag tycker både synd om dig o Tomas, du skulle behöva söka hjälp. jag kan se er mitt i natten, herregud hahahahahahaha!!!!!!!

2009-09-20 @ 16:59:57
Postat av: Carl Tobias Adamsson

Haha du är sådan mespropp!

2009-09-30 @ 15:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0