Funky Funky Fish - Koh Lanta


Onsdagen var lugn. Återhämtning från tisdagens bravader. Jag satt i skolan hela dagen men kan inte direkt säga att jag pluggade något, annat ska det bli idag. Middag åt vi på Funky fish som har världens godaste "krämig curryröra med ris". Dock var det galet mycket insekter där under hela måltiden (nu tänker ni säkert att det är en stackars liten fluga men så är faktiskt inte fallet). Det här monsterdjuret är det första djur som jag skulle utrota om jag fick chansen. Ingen tvekan. Dem är kanske sex cm långa, breda som bara den med världens vingar, och kolsvart. Den flyger snabbt plus att den är så tung att den inte vet vart den ska ta vägen, så den flyger in i allt och alla. Kanske fyra personer fick den på sig igår när vi satt och åt (tack gode gud att det inte var jag). Visst att jag är överdrivet rädd för allt som heter insekter men den här är inte att leka med. Så om någon har en peng över så får de gärna betala en terapikurs till mig, för det här börjar bli riktigt jobbigt. Och det blir ju inte direkt bättre med åren. Frågan är nog vad jag gör i Thailand? MEN, jag överlever. Jag är ju faktiskt vän med ödlorna. Nog om det, efter måltiden gick vi till strandbaren brevid, C och Henke spelade pingis medans jag satt och drack chang och pratade med Linus som gjorde oss sällskap en stund. Väldigt trevligt.

Idag har jag hämtat min tvätt som jag lämnade in igår. För en hel kasse med nytvättade kläder betalar vi endast ca 17 kronor. Värt!

Idag blir det också bokining av buss, för imorgon bär det av till Krabi. Semester-dags!

Kommentarer
Postat av: bobbo

Det kommer idag kl 12.00 svensk tid ca 18.00 Thailändsk tid att ur ett hundratal flygplan släppas tonvis av giftigt insektsdödande medel som kommer att slå ut dessa monstruösa varelser från Thailands land-yta för all framtid. Vi har nu fått nog och fienden skall bekämpas, Vi tollererar inte terorism av något slag och denna ondska som härjar i Thailand kommer nu att sättas stopp för! God Bless you and God bless America!!!!! / George (Obama e på toa)

2010-04-01 @ 10:06:46
URL: http://styleblog.blogg.se/
Postat av: mamsen

hahaha Jonas o jag satt o gapskrattade när vi läste de här, vi vet ju hur de brukar se ut om somrarna när du ska sola, högst 2 min sen upp i en väldans fart, skrikande o viftande..det ser faktiskt ganska roligt ut, men samtidigt vet jag hur du lider gumman:( kram på dig! mamsen

2010-04-02 @ 17:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0