Lite onödig information om läget på Koh Lanta

Lite onödig information:

1. Nu har min dator gått sönder igen, JAG BLIR GALEN. Så idag har jag tillbringat dagen inne i elektronikaffären som finns över gatan. De och Mats som äger skolan här har pillat och fixat så nu funkar den igen, tills vidare. Jag köpte en extern hårddisk och har nu lagt över alla bilder OM något skulle hända.

2. Sen har jag och Pernie bestämt våran "rutt" som vi ska åka. Det kommer att bli magiskt. Vi börjar med Malaysia och därefter Bali. Så nu blir det bloggande tills vi åker (cirka 10 dagar) och sen kommer den bli uppdaterad mer sällan med mindre bilder eftersom vi då kommer åka runt ganska mycket och heller inte ha internet på rummet som nu. Så njut av de sista dagarna.

3. Och lite jätteonödig info. Igår kom det fram en katt till mig när jag och Pernilla var påväg in till Saladan för lite middag. Hon var "med kattungar" (tjusigt det lät) och var jättegosig. Hon tryckte sig in under mina ben och man såg på hennes maga att det snart var dags. Och jag som är kattgalen mådde jättedålig redan då när vi lämnade henne. Men sen på kvällen när jag stod på vår balkong såg jag att hon låg i en trävagn precis utanför våra lägenheter och då övertalade jag Pernilla att följa med ner och prata med henne (jag vet, jag är störd). Hon blev jätteglad och var så himla gosig, hon jamade, sträckte ut sitt huvud mellan träpinnarna och la sin tass på mitt ansikte. Och tanken på att veta att hon var helt själv fick mig att börja storlipa. Jag var verkligen helt förstörd. Stackars Pern. Vad gör Thailand med en?

4. Imorgon är det thailändskt nyår och då blir det fest hela dagen. Det är tradition att alla blöter ner varandra med vattenpistoler så nu är allt förberett och inhandlat inför morgondagen. Skolan som vi går på har stora vattentunnor ute vid vägkanten så att det är lätt att fylla på hela tiden, och de har också hyrt en dj som ska spela. Sen säljer skolan öl också, det kommer bli gaaaaalet.

Nu ska jag fortsätta ha lite ont i magen så hoppas jag att det går över till imorogn. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad härligt att se Bali och Malaysia åxå! Ha det underbart! Kram kram

2010-04-12 @ 19:33:18
URL: http://livelove.bloggplatsen.se
Postat av: mamsen

ja ni får säkert det jättemysigt på er nästa resa:)hoppas ni hittar internet nånstans så man kan få se lite bilder!och det här med den stackars höggravida katten så är jag som du, tårarna bara rann när jag läste om henne, du måste skriva om du får se några små bebisar, lova de! kram mamsen..

2010-04-13 @ 07:21:26
Postat av: bob

ne bob nu får du blogga mer!! =)

2010-04-13 @ 20:33:28
Postat av: linn bergh

Jag drömmde om katten inatt :( jag skulle rädda den från alla thailändare som ville den illa :( ja nu få du blogga mer!! Pinn

2010-04-14 @ 12:20:54
Postat av: mamsen

var inne o kollade på Pernillas blogg nu o såg filmen ni gjort, jättekul!jag skrev ett inlägg oxå till er där, kram på er..

2010-04-15 @ 13:01:42
Postat av: linn bergh

jaha?? när ska du blogga igen då?

2010-04-15 @ 19:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0