I tisdags firade vi nyår i Thailand

Play the song










Tillbaka till bloggen efter tre dagars uppehåll. Det var inget som var planerat utan det blev bara så. Jag har varit trött och seg och inte orkat ägna en tanke åt bloggen vilket har varit väldigt skönt. De senaste dagarna har varit riktigt slappdagar (om det nu kan bli mer slappt än vad vi redan har det). Vi har firat nyår (dock ingen slappdag), umgåtts med våra nya danska vänner, ätit god mat, kollat på film, pluggat så lite man bara kan osv. Så nu är jag utvilad och taggad (hm) inför en heldag med plugg.

Här ovan har vi iallafall tisdagens bilder då vi firade thailändskt nyår och det var det absolut det stördaste jag någonsin varit med om. Galet. Det började med att vi vaknade på morgonen av att det spelades sjukt hög musik utanför balkongen, och där stod thailändarna redan klockan tio och dansade och drack chang, och så fortsatte hela dagen. Eftersom vi inte sprang runt med kameran mer än fem minuter så blev det inte bättre bilder men den här galenskapen hade ändå inte kunnat fångas på bild. Det går inte att beskriva vilken rolig dag vi hade. Jag och Pernie önskade Job 2 do - doo doo doo (låter högst upp på sidan) av dj:n som stod vid sidan av gatan och spelade och dansade hej vilt. Till och med brandbilen kom och sprutade ner allt folk (folkmassan är utanför våran balkong, alltså inte där det var mest liv). Så hela dagen bestod av att blöta ner så många som möjligt, dricka chang och ha en grymt bra dag med alla thailändare och turister. Check!

En liten notis. Det blir svårt att uppskatta ett stelt nyår i Sverige efter det här.


Kommentarer
Postat av: mamsen

ja lite skillnad på sverige haha, men det ser ju jättekul ut.

2010-04-16 @ 08:13:07
Postat av: pernilla

grymt att du är tillbaka på bloggen M!

jag har gjort någonting på väggen hemma inför våran resa hahaha

2010-04-16 @ 08:43:23
Postat av: Linn bergh

åå där skulle jag ha varit :D på en bild ser pernilla ut som jag bakifrån haha lika smala båda två :) kolla ska du få se. nu är jag frisk igen så nu börjar förberedelserna inför festen imon :D :D

2010-04-16 @ 11:16:22
Postat av: Pernie

haha ja faktist Linn, på den där jag står med ryggen mot? :)

2010-04-16 @ 15:27:10
URL: http://michellebergh.blogg.se/
Postat av: bob

neeeeeedå bob! i år blir det snöbollskrig o snökanoner!! vi ska minsann inte va sämre!! =) kom hem nu bob vettja!! typ... NU, el.....NU? el nu el nu el....NU? PUSSSS ÄLSK!!

2010-04-17 @ 10:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0