En hel dros med bilder fran Lanta och Lipe!

De senaste dagarna har jag varit en riktig morgonmanniska. Det ar jag i och for sig hemma i Sverige ocksa men pa resan har jag varit lat. Igar vaknade jag nio och idag atta. Hm. Men jag satter mig snallt vid datorn och uppdatera mina sista dagar med bilder for er som ar nyfikna (mamma och Linn). Sa hall till godo!

De forsta bilderna ar fran min och Chrippes roadtrip dagen innan vi akte plus lite festbilder under kvallen.

Snyggaste knutteligan pa vagen igen.

Vi gick ner till en strand pa vagen mot varat mal.



Vagarna mot nationalparken ar inte de baste. Sanden ar gul och djup och det ar inte det lattaste att kora moppe dar, men vi klarade det som sist. Dock lite skitigare.

Vi matade apor igen och som forra gangen fick vi det inte pa bild. Irriterande. Men vi blev typ attackerade av apor fran alla hall som drog bananerna ur vara hander sa aven denna gang blev jag nervos, haha. Forlat C.


Den har saken akte vi forbi, vad det nu ar for nagot. Men stor var den.

Solnedgangen. Vackert!

Jag och C festar pa rodvin.

Biljardspelande som vanligt. Jag borjar bli grym och vann over C en runda (han rakade skjuta i den svarta bollen men det behover vi inte latsas om).

Robban och Pernie sista partykvallen pa Lanta.

Chrippe och Henke.

Jag och min kara Pern.



Och har foljer lite bilderna fran de tva forsta dagarna har pa Koh Lipe. Titta och njut for det har ar paradiset med stort P.

Pavag mot stranden i en longtail.

Pern och jag trotta efter sex timmars batresa. Pernie lyxar till resan med en silvervaska pa hjul.

Varan bungalow. Basta, basta, basta! (Dock med insekter men jag overlever).


Utsikten fran varan bungalow. Havsutsikt. Kan det bli battre?
Me - Moonlight bungalow.

Lipe's walkingstreet.


Beachen.

Jag badar och ta kort med sjalvutlosaren medans Pern sover. Hey!



Sa vad gor vi har pa Koh Lipe? Sanningen ar den att vi har rehab. Vi ar nyktra (dock nagon enstaka ol igar), vaknar tidigt och utforska on, hanger pa Pattaya beach, ater god mat pa Pooh-restaurant, dricker nagon ol pa Pooh-bar och kollar pa livespelningar med Queen, mumsar pa appelmunkar fran ett bageri, badar i varldens klaraste vatten, skriver vara namn i sanden med hjalp av stenar och snackor (dock hann det forstoras av en vag precis nar jag var klar), ar hurtiga och utforska andra sidan av on (tar endast tio minuter men vi kan latsas att vi ar liiite duktiga), vi har intressanta samtal (enligt oss iallafall, enligt andra ar vi en aning storda), kollar pa romantiska komedier (vi har forsok se pa samma film tva natter i rad men bada somnar innan vi har kommit halvvags in i filmen, hoppas det gar battre ikvall) och somnar tidigt. Vi njuter med andra ord!

Idag ska vi forsoka ta oss till den tredje stranden har pa on, sunset beach. Pa med bekvama skor och karta i hand.

Annars vet vi inte riktigt hur lange vi ska stanna. Mitt visum gar ut pa mandag men planen ar att aka imorgon eller pa sondag. Men tanken pa att packa ihop alla grejer ikvall kanns inte sa lockande sa det lutar at sondag istallet. Da aker vi bat till Langkawi i Malaysia och darefter byter vi till buss mot Kuala Lumpur dar vi moter upp vara danska kompisar. Resan tar totalt 12 timmar. Suck.

Hoppas ni har det bra dar hemma. Vi hors snart igen och ses om cirka sex veckor. Tjo!


Kommentarer
Postat av: mamsen

bra gumman! det var efterlängtat:)jättekul o se vad ni gjort och hur det ser ut. jag tänkte faktiskt oxå på djur i dom där hyddorna hahaha..men du har kanske vant dig nu.ska du inte ta hem nåt som minne från resan? det måste finnas nåt litet..alltså inget man kan köpa,utan nåt annat spännande:)ta vara på varandra nu så ses vi snart, kram mamsen..

2010-04-23 @ 06:49:25
Postat av: Chrippe

Denna bild på "apmatning" var helt klar bättre än den förra ; ) Går åt rätt håll så att säga! Och angående biljarden.. Kom ihåg hakan. Då är det hundraprocentig vinst varje gång! Låter som att ni har det riktigt skönt. Kom ihåg att ta med knifen i överlevnadskittet på äventyren ; )

2010-04-23 @ 06:54:52
URL: http://chrippez.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Känner mig manad att också plita ner några ord... ;-) Jag e ju ofta inne å håller koll på va du gör! Inte ett dugg avis! Å ljuger gör ja inte heller... Nu sitter ja på jobbet å kollar runt lite. Sitter å väntar på att vädret ska bli bättre så vi kan gå ut. D småregnar lite. :-(

I morrn ska vi hämta Tode å åka till Ingelstorp å kolla på kosläppet. Både han å Linnéa längtar! :-) Vi lär väl va helt slut efter att ha hållt koll på tre ungar bland alla djuren!

Kan meddela att din kära mor har kommit i gång me träningen igen! Skönt me en träningskompis! Du skulle hört vilka dåliga ursäkter hon kan! ;-)



D va förresten en makalöst ful apa ni matade! Han borde nästan blivit utan...;-)

Ha d bra å njut tiden som e kvar!

Kram Ulrika

2010-04-23 @ 11:26:08
Postat av: linn bergh

jaaaa fell :D fina bilder :) kul. jag ska nog jobba nu i en månad :D saras polare rickard jobbar med att montera scener åt artister m.m sååå jag ska kanske börja där :D ska bli jätte kul att få komma i mina snickarbyxor igen :D ja fell

2010-04-23 @ 13:19:16
Postat av: lulle

ååååååååååååååhhhhhhhh fan luletas vill bjada i djet kljara vattnjet..!! snart får du bada i pissvattnet och dricka 3.5 från hulvens med lulle!!!!!!!!!!! förresten hur går det att bära väskan?? hahhha dagen innan du skulle åka var den fan fullpackad!!!!!!

2010-04-23 @ 17:12:09
Postat av: Hilda

Vad fint du har det Michellen! Jag vill också!!

Vet du vem jag ska träffa imorgon??! Kalaspuffsmonstret, det du! :))

Puss.

2010-04-23 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0