KUALA LUMPUR!

JAG ÄLSKAR MALAYSIA, OCH KUALA LUMPUR!

Det är något speciellt med den här staden. Alla är så vänliga och trevliga att det är sjukt. och ALLT finns att göra i denna stad. Igår till exempel åkte vi till ett vattenland hela dagen med danskarna. Väl där inne fanns det också djurpark där vi kollade på världens mest konstiga skapelser, tro mig, jag har aldrig sett något liknande. Vi ska försöka sno lite bilder från våra danska vänner då jag och Pernilla inte hade kamera med oss. Och även ett tivoli fanns där inne. Hey vad kul det var. thais lurade in mig i ett skepp som gick upp och ner vilket ha sa att den inte gjorde. Jag höll på att dö men jag överlevde som tur väl var!

Vi blir kvar här i några dagar till för att kunna plugga lite, vi vill som sagt inte komma till Bali med en massa plugg i bagaget. Vi ska även plnera resten av våran rutt idag och jag tror just nu att Pernilla är lite arg på mig för att jag blogga istället för att kolla resor. Så förlåt darling, jag är strax klar.

Och här nedan följer nu lite bilder från våra dagar här i Kuala Lumpur.

Adios!

Twin tower

Köpcentret - ett utav dem

Jag dricker granatäppel-shake - underbar

Kuala Lumpur

Forever 21 - Älskar!

Pernilla är alltid lika lycklig när hon får spendera pengar på kläder

Kuala Lumpur

Jag jag och jag

Vårat hostel - Trekker Lodge

Våran fina utsikt från vårt hostel. Inte i stil med Koh Lipe direkt.


Shopping i Chinatown

MALAYSIA!!!!!!!

Lite förfest på vårat rum

Theis och Marcus

vi ringer hem, eller inte. Pengarna räcker tyvärr inte till det. Sorry.

Jag och Pernie lyckliga som få

Ett av tornen


Twin Tower - Magiskt vackert!




Och så lite festbilder från i tisdags, för det är väl torsdag idag? Jag har ingen aning om vad som händer i världen eller vilken dag det är. Jag har pratat i telefon en gång på två månader och det känns underbart. Vi säger att det är torsdag och att bilderna som följer är från i tisdags.

Vi var på Rum Jungle i princip hela kvällen där vi blev bundisar med dj:n som älskade att vi kom från Sverige och Danmark. Så artister som Abba och Roxette spelades en hel del. Grym kväll som vi avslutade på en klubb "underground" långt bort från staden. Det var någon form av svartklubb och man fick inte ta kort där inne. Musiken var så hög att det gjorde ont i öronen och där inne var det så mörkt så de mystiska servitörerna gick runt med små ficklampor. Vi stannade över en öl och åkte sen vidare till vårt kära Mc Donalds. Klockan var fyra när vi kom hem efter en grym partynatt!












Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vilka härliga bilder! shopping och fest är ingen dålig kombination! Ser ut som ni har det riktigt bra. Hoppas ni vill komma hem till sommaren iaf och inte stannar där för alltid.

Massa kramar

2010-04-29 @ 10:23:51
Postat av: mamsen

verkligen maffiga torn! ska bli kul o se om du ta lite bilder där ofrån sen. Du skriver att Pernilla alltid är lika glad o shoppa kläder, men jag tror du är lika glad som hon, eller vet:)..erat "hostel" ser ju inte så värst fräscht ut, verkade lite ruggigt tycker jag, men det är väl så det ser ut där nere:) ta hand om varandra! kram mamsen..

2010-05-01 @ 16:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0