Skönhetens mask

Hm, yes Pernie, jag bloggar dåligt. Väldigt dåligt. Jag vet inte riktigt varför men det har bara blivit så. Jag har väldigt mycket att skriva om men jag ta mig bara inte för det. Nu är jag iallafall ännu närmare solen. Jag har kommit in på skolorna och börjat plugga lite smått, jag har vaccinerat mig (idag, AJ), köpt all kursmaterial, köpt en ny res-kamera + mp3, köpt en kalender (poäng?), fixat ett till visakort och ansökt/blivit beviljad CSN. Så jag känner mig faktiskt väldigt duktig. Och bättre kommer jag att bli. Det viktiga som står kvar på min lista är fixa försäkring, boka resa och visum. Och att ta min andra spruta. Sen, bye bye Sverige!

Ikväll är jag kattvakt år min kära Bobs som är på kryssning med sin man. Så jag och Linn har haft en liten "systerkväll" här hemma. Linn har lagat världens godaste middag (som alltid), ugnsbakad lax med potatis. Sen får jag ju inte glömma att säga att hon har fått två jobb idag också. TVÅ! Stort grattis!

Nu blir det till att fixa det sista med skolorna och betala kåravgifter sen blir det sova. I bakgrunden har vi på tillbaka till den blå lagunen (Pernie, se den!!!), så jag drömmer mig bort till de fina stränderna. Pernie åker om fem dagar och jag lovar att inte dröja kvar i sverige allt för länge. TJO!

Och förresten. De kurser som jag ska läsa är Skönhetens mask - Stilhistoria och frisyrer i tiden, Trendspaning - Hur uppkommer trender i världen (mycket analys + att kursen är helt på engelska, hjälp!), och håll i er... Från big bang till stjärnornas död - om galaxer, planeter och svarta hål. Yey! Som jag och Hilda spekulerade om; det kanske slutar med att jag blir astronaut. Who knows?


Min första litteraturbok (jag är lycklig)

Kommentarer
Postat av: pernie

wiee och jag kom på att vi kan bada i lagunerna i skogen, där finns inga farliga maneter :)



Och i poolen!! :D

2010-02-03 @ 13:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0