Till mamma

Nu är vi inne i en diskussion igen, du och jag. Hur många gånger ska vi tjata om samma sak? Det är alltid samma visa när jag planera att åka iväg (långt bort). Jag vet att det är för att du är orolig och nervös men hur många gånger har jag inte bevisat att jag klarar mig fint. Jag mår bra i värmen och själv tycker jag att man ska göra det känner för. Jag vet så många som inte vågar göra sådana här saker och jag känner mig lyckligt lottad att jag vågar leva för dagen och inte tänka så mycket. Visst att man kan välja fel många gånger men om man inte vågar testa så lär man sig ju ingenting. Och jag vet också att du helst av allt vill att jag ska bo i Nybro, jobba på ica och få barn. Då vet du precis vart du har mig och du kan känna dig trygg. Men jag är tyvärr inte den tjejen (och det är jag också glad för) så jag hoppas att du snart ska lära dig att acceptera att jag vill se världen, och att jag vill ha spänning och nya erfarenheter i mitt liv! Men vi är ju så lika på nästan allt och jag kan nästan slå vad om att jag kommer bli lika orolig för mina barn när jag blir stor (för just nu är jag liten, 23 år och har hela livet framför mig).

Så mamma, jag tycker att det är jättefint att du bryr dig så mycket men försök att släppa lite på det och lita på mig istället. Jag älskar dig mest. Du är världens bästa mamma!!!!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Michelle!! jag litar absolut på dig o det vet du,o jag skulle inte vilja se dig sitta i en kassa på Ica, för då skulle jag se en olycklig Michelle, o de vill jag inte. tvärtom! jag är stolt att du våga göra saker som jag själv aldrig vågat, MEN!!Varför måste det nödvändigtvis ske på andra sidan jordklotet jämt, det har ju inte varit problemfritt dom andra gångerna, så självklart blir jag nervös och orolig:( men jag kan inte ändra på de tyvärr, det får du försöka o förstå, men jag älskar dig o önska dig inget annat. kram mamsen:)

2010-01-16 @ 16:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0