Strawberry Diaquiri och Pink Lady






Igår efter middagen vid piren gick vi till Barracuda och drack cocktails (temat för kvällen). De blev fler än en och vi smuttade bland annat på pink lady och strawberry daiquiri. Himmelskt! För övrigt gillade jag verkligen baren vi var på. Det lär bli fler gånger!

Idag har varit en riktigt slappdag. Sov alldeles för länge, hasade mig ner till stranden innan pluggdags tillsammans med Chrippe och Robban. Som vanligt körde de solning a la Rob. Sololja insmord över hela kroppen, de ställer sig sedan i vattenbrynet och låter olja kokar, vifta sedan med armarna för den jämnaste bränna. Själv låg jag och deckade på stranden, allt för kort tid. Jag är inte den som solar. Jag blir rastlös, röker lite för mycket, lyssnar på musik och kan inte riktigt koncentrera mig. Och varje dag förvånas jag över hur galet varmt det faktiskt är här. Och det  blev ju inte bättre idag av att Chrippe och Rob blev brända av saker i vattnet och att Rob såg en galet stor manet precis vid kanten. Så jag vågade inte bada. Istället gick jag hem till Pernie, tog en kalldusch och bloggar nu lite. Najs.

Vattnet har också varit ganska konstigt de senaste dagarna. Annars är det ganska långgrunt men nu, så fort man tar ett steg ner i vattnet stupar det och blir jättedjupt med en gång. Jag vill ha pool! NU!

Nu blir det mat från ett litet skabbigt hak vid vägen här nere. Det är faktiskt väldigt gott där. Och billigt. Idag blir det fried rice med kyckling för endast 8 kronor. Ja tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här med att du går hem precis när den riktiga solningen börjar måste vi ta tag i. Kanske går det att göra en mur av insekter kring dig så du måste stanna kvar.. Hmm, ska fundera ut en perfekt plan

2010-03-11 @ 13:11:26
Postat av: lullle

ååååhhhhhhhhhhhhhhh.....nu har det varit någon plusgrad här..och lite sol...mn mn, din sol verkar bättre. saknar diiiiiiiig

2010-03-11 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0