Strömavbrott och oväder på Lanta

Efter att det var strömavbrott i fredags och oväder igår så har vi inte haft internet på några dagar. Men nu är det igång igen efter att jag precis var nere och sa till på skolan. Jag måste som sagt plugga hela dagen idag för att klara av min inlämningstenta imorgon.

Det är så skönt att vara här. Visst sitter jag mycket på internet men eftersom vi har internet på rummet och att jag sitter en hel del i skolan så blir det lätt så, men annars har jag inte pratat i telefon på mer än en månad. Och det är såå skönt och avslappnande.
Koh Lanta känns också som ens hem. Efter över fyra veckor på samma ställe blir det lätt så. När vi åker vidare kommer det kännas som lite "backpacking" för första gången. För nu bor vi i en fin lägenhet med dubbelsäng, internet, ac, garderober, stor toalett med dusch och varmvatten, balkong, ja vi lever lite lyx. Och eftersom vi är vana vid det nu tror jag att det kommer bli lite jobbigt att åka iväg till nya ställen där vi kommer att få bo i en liten bungalow utan verken lyse och toalett. Speciellt för mig som har fobi för allt som har med insekter att göra. Men det ordnar sig säkert.

Vad är planerat i veckan? Idag och imorgon blir det plugg heeela dagarna. Tisdag och onsdag ska jag också försöka befinna mig på skolan och komma ifatt lite för i helgen ska jag på semester från Lanta. Wiihoooo! Jag och Chrippe ska åka till Krabi och stanna där några nätter och det ska blli helt underbart. Så nu gäller det att vara duktig i veckan så att vi förtjänar att åka iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0